Mimo pandemii i ograniczeń związanych z brakiem kibiców na trybunach organizacja UFC przez cały ostatni rok przygotowywała swoje wydarzenia. Mniejsze marki, bez wsparcia telewizji i fanów w halach mają znacznie utrudnioną możliwość działania. UFC pracuje więc nad tym, aby je wesprzeć.
Współpraca z mniejszymi organizacjami nie ma jednak opierać się na czystym finansowaniu działalności, ale na zapraszaniu do współpracy z platformą streamingową UFC Fight Pass. Dzięki pieniądzom jakie organizacje otrzymają za prawa do transmisji na platformie należącej do amerykańskiego potentata będą mogły dalej działać i rozwijać się.
Szef UFC Dana White w rozmowie dla ESPN wyjaśnił, że takie podejście wynika z dwóch aspektów – rozwoju platformy i rozwoju młodych zawodników, którzy w przyszłości mogą zasilić szeregi UFC.
Roku 2020 był niesamowity dla platformy UFC Fight Pass. Jeszcze nigdy w historii nie mieliśmy tylu abonentów. Próbuję podpisać jak najwięcej umów z małymi organizacjami, żeby mogły one tworzyć gale i budować talenty. Pracujemy nad tym. Chcemy ich wesprzeć finansowo, żeby mogli działać.
Oficjalnie liczba abonentów serwisu Fight Pass nigdy nie została ujawnione, ale w roku 2018, przy okazji transakcji UFC z firmą NeuLion, specjalizującą się w cyfrowej dystrybucji sportowych treści wideo, mówiło się o ponad 400 tysiącach abonentów.