Prezydent organizacji UFC, Dana White podczas porannego wywiadu dla LeBatard Show poinformował, że umowa sponsorska z odzieżowym gigantem, firmą Reebok która ubiera zawodników UFC w oficjalne stroje do walki może wkrótce dobiec końca.

Współpraca organizacji UFC z Reebokiem rozpoczęła się z początkiem 2015 roku i mimo słów Dana White`a o „rewolucyjnej zmianie na plus” od razu stała się przedmiotem kontrowersji. Mało oryginalne, ujednolicone stroje oraz całkowita blokada indywidualnych umów sponsorskich dla zawodników która rekompensowana była dodatkowymi wypłatami związanymi z ilością walk dla UFC były głównymi powodami krytyki jaka spadła na organizację oraz firmę odzieżową.

Warta 70 milionów dolarów umowa została podpisana w grudniu 2014 roku i jak twierdził wtedy prezydent UFC, lwia część z tych pieniędzy miała trafić do zawodników w postaci wypłat lub ubrań jakie otrzymują zawodnicy i ich narożnik przed każdą galą. Jak jednak zauważył dziennikarz Mike Bohn, w ciągu ostatnich 5 lat z zapowiadanej sumy 70 milionów dolarów zaledwie 33 miliony trafiły do zawodników w postaci bezpośrednich wypłat.

Zobacz równieżŚwiat wyśmiewa projekt koszulki Reeboka dla Conora McGregora do walki z „Kowbojem”

Większość zawodników organizacji, szczególnie tych bardziej popularnych po podpisaniu odzieżowej umowy narzekała, że ich indywidualne umowy sponsorskie znacznie przekraczały to co dostawali od Reeboka. Mniej znani zawodnicy chwalili jednak nową umowę, dzięki której nie musieli już walczyć o należne im pieniądze od nieuczciwych sponsorów czy starać się o kontakty sponsorskie walcząc na dole karty.

Prezydent organizacji zwracał też uwagę, że dzięki umowie z Reebokiem sport MMA wygląda na bardziej profesjonalny a jego fani nie będą musieli oglądać reklam prezerwatyw czy chusteczek do wycierania intymnych miejsc na ubraniach swoich zawodników.

Teraz kiedy pięcioletnia umowa powoli dobiega końca, dobrze poinformowany dziennikarz ESPN Ariel Helwani zdradził, że na podstawie jego informacji „nie byłby zaskoczony, gdyby obie strony zdecydowały się na koniec współpracy” i nie przedłużyły kontraktu na kolejne lata.

Podczas wywiadu z LeBatard, Dana White negatywnie wypowiedział się również na temat szans zawodników na podpisywanie indywidualnych umów sponsorskich z firmami które byłyby tak jak przed umową z Reebokiem widoczne w oktagonie UFC. Prezydent organizacji stwierdził, że zawodnicy dostają pieniądze za walkę oraz cześć pieniędzy od sponsorów reklamujących się na galach UFC i jeśli chcą to mogą podpisywać swoje własne umowy na reklamy poza oktagonem i tzw. tygodniem walk.

Nieoficjalnie mówi się, że organizacja UFC prowadzi już poważne rozmowy z nowymi kandydatami którzy mogli by zastąpić Reeboka, a jedną z nich jest popularna marka Under Armour.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.