Relacja, wyniki, bonusy.
Quinton Jackson (MMA 31-8) niejednogłośnie na punkty pokonał Lyoto Machidę (MMA 16-2) w pojedynku na szczycie kategorii półciężkiej na gali UFC 123 w Auburn Hills koło Detroit.
Pierwsze dwie rundy walki były bardzo wyrównane i nie obfitowały w dużą liczbę skutecznych akcji. Poruszający się cały czas do przodu Rampage kilka razy trafił rywala kombinacjami bokserskimi, a Brazylijczyk odgryzał się niskimi kopnięciami i kopnięciami na korpus. Najwięcej emocji przyniosła ostatnia runda, w której Machida solidnie zamroczył Amerykanina kombinacją ciosów w stójce i chwilę później go obalił. Leżący na plecach Jackson dał sobie przejść gardę, ale gdy Lyoto próbował poddać go balachą z dosiadu, wybronił technikę kończącą. Chociaż to Machida zdecydowanie wygrał ostatnią rundę, a dwie pierwsze były wyrównane dwóch z trzech sędziów Sal D’Amato i Jeff Blatnick punktowało pojedynek dla Jacksona. Tylko Nelson Hamilton ocenił starcie na korzyść Brazylijczyka.
W drugiej głównej walce wieczoru B.J. Penn (MMA 16-7-1) efektownym nokautem zakończył trylogię pojedynków z Mattem Hughesem (MMA 45-8). Już dwudziestej pierwszej sekundzie pierwszej rundy Hawajczyk posłał rywala na deski kontra prawym sierpowym, a następnie pozbawił przytomności ciosami w parterze. Tym samym Penn zrewanżował się Hughesowi za porażkę przed czasem z 2006 roku.
Czołowy lekki w UFC George Sotiropoulos (MMA 14-2) odniósł siódme kolejne zwycięstwo w organizacji braci Fertitta poddając w drugiej rundzie kimurą Joe Lauzona (MMA 19-6). Australijczyk miał trochę problemów szarżującym rywalem w pierwszej rundzie, ale gdy Amerykanin się wystrzelał, Sotiropoulos udowodnił swoją dominację w parterze kończąc pojedynek przed czasem. Również przez kimurę swój pojedynek wygrał utalentowany zapaśnik Phil Davis (MMA 8-0). Były mistrz NCAA w zapasach bez większych problemów zdominował w parterze solidnego Tima Boetscha (MMA 12-4). W najsłabszej walce głównej karty debiutujący w UFC Maiquel Falcao (MMA 26-3) niespodziewanie wypunktował Geralda Harrisa (MMA 16-3). Brazylijczyk miał szansę poddać rywala duszeniem zza pleców w pierwsze rundzie, ale z niejasnych przyczyn syrena kończąca pierwszą odsłonę wybrzmiała o sześć sekund za wcześnie co prawdopodobnie uchroniła Harrisa przed przegraną przed czasem.
W walkach transmitowanych przez stację SpikeTV Mark Munoz (MMA 9-2) po ładnym pojedynku wypunktował Aarona Simpsona (MMA 7-2), a Brian Foster (MMA 15-5) poddał gilotyną Matta Browna (11-10). W pozostałych pojedynkach Dennis Hallman (MMA 42-13-2) szybko pozbawił pracy w UFC Karo Parisyana (MMA 19-6), znakomity brazylijski uderzacz Edson Barboza (7-0) zdemolował Mike’a Lullo (MMA 8-3), a Anglik Paul Kelly (MMA 11-3) w drugiej rundzie odprawił T.J. O’Briena (MMA 16-4).
Walka wieczoru:
205 lbs.: Quinton Jackson pok. Lyoto Machidę przez niejednogłośną decyzję, 2 x 29-28; 28-29
Główna karta:
170 lbs.: B.J. Penn pok. Matta Hughesa przez KO ( prawy sierp i uderzenia w parterze ), 0:21 runda 1
185 lbs.: Maiquel Falcao pok. Geralda Harrisa przez jednogłośną decyzję, 2 x 29-28; 30-27
205 lbs.: Phil Davis pok. Tima Boetscha przez poddanie (kimura), 2:55 runda 2
155 lbs.: George Sotiropoulos pok. Joe Lauzona przez poddanie (kimura), 2:43 runda 2
Walki w Spike TV
170 lbs.: Brian Foster pok. Matta Browna przez poddanie (duszenie gilotynowe), 2:11 runda 2
185 lbs.: Mark Munoz pok. Aarona Simpsona przez jednogłośną decyzję, 3 x 29-28
Pozostałe:
170 lbs.: Dennis Hallman pok. Karo Parisyana przez TKO ( prawy sierp i uderzenia w parterze ), 1:47 runda 1
155 lbs.: Edson Barboza pok. Mike’a Lullo przez TKO (niskie kopnięcia), 0:26 runda 3
155 lbs.: Paul Kelly pok. T.J. O’BrienLaa przez TKO (uderzenia w parterze), 3:16 runda 2
155 lbs.: Nik Lentz pok. Tysona Griffina przez niejednogłośną decyzję, 2 x 29-28; 27-30
Bonusy po 80 tys. $
Walki wieczoru: George Sotiropoulos vs. Joe Lauzon
Nokaut wieczoru: B.J. Penn
Poddanie wieczoru: Phil Davis
Wg sherdoga oje$%& tysona, publiczność ponoć była tego samego zdania.
Nie udany powrót Karo do UFC.
elo macie jakies streamy?
o 3:30 na orange sport
http://atdhe.net/28808/watch-ufc-123-rampage-vs-machida
Zaczyna się. Bardzo dobry steam.
No nieźle Karo już padł 🙂
Karo poległ sromotnie…
to się Karo nie utrzyma w UFC… To była jego szansa od Danuty nie?
jak narazie to na orange jeszcze nie ma
już jest 🙂
to zaczynamy zabawę 🙂 ma ktoś stream z OS?
Eeee no myślałem że Karo się mocniej wyłożył. Nie było aż tak źle.
http://www.pl-sport.tv/stream-2.htm
Ale pikna 1 runda !
uuu Luzon i Sotiropoulos sie nie oszczędzaja…swietna runda
Pięknie!!!
Piknie moj faworyt wygral ! DOBAR WALKA ! Szkoda ze nie wiecej rund heh
Totalna dominacja w 2 rnd! Ładnie go złożył:)
Jak narazie dobre walki 🙂 fajna zapowiedź GSP vs Kos ^^
murzin wygra chyba 😉
Trailer genialny 🙂 No i dotychczasowe walki tez dobre
poddanie wieczoru? 🙂
to było nieuniknione:)
kurka davis jest silny jak koń
W porównaniu z ostatnią galą ta wymiata 😉 Pozatym Davis ma fajne gatki ;P
i wygląda jak koń 😀
grak wygral w 2 rundzie a nie w 3ciej 🙂
GREK* George Sotiropoulos
Davis może nie najciekawsza walka ale interesujący submission.
Huston Alexander z Jankiem miało być.. Fuck czemu sie Huston nie zgodził 🙁
Huston Alexander z Jankiem? KSW coś robi 🙂
co to teraz jest?
Walka z Undercardu bo dwie walki skończyły się szybko i muszą czas wypełnić
Kawul, chyba wspominał już o tym w wywiadzie. więc to żadne newsy. 🙂
Dwóch młodych murzynów w lhw czyli Davis człowiek-koń, Jones skrzyżowanie żyrafy z ośmiornicą 🙂
warunkami fizycznymi miażdżą ciekawe czym to za młodu żywione.
Sajd
nie słyszałem o tym, dlatego mnie to zdziwiło.. O Jardinie to słyszałem.
Falcaoooo!!!
Ale go GONK uratowal
co to miało być?!
ale wałek!
ale go uratowali ehh
co to qwa było…..:)? juz klepał….
Przeciez sedzia ich rozerwal z 5s wczesniej
Falcao jest dobry! Musi wygrać musi być sprawiedliwość!
Az się boje decyzji sędziów..
mam przeczucie, ze falcao przegra.
No sprawiedliwosc jest
Publika jak w PL ale sprawiedliwa decyzja punktowych!
Coś długo się Ci sędziowie zastanawiali. Ale wynik sprawiedliwy. Teraz WAR Penn!!!
nie, nie War Matt!! 😀
Z tym przerwaniem rundy to wałek gali.
A teraz WAR BJ !
padł wam stream z Os?
Daj ktoś link na OS
http://www.tomciotv.com/news.php
padł
tja
steam padł ;/ oglądam na TVUplayerze.
dajcie jakiś działający steam
tomcio nie ma 🙁
Poratujcie nas! 🙂
PENN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
21 sekund !
o kur@#
Woooooooooooooooooooaaaaaah!!!!!!!!!!!! 😀
ale pozamiatal !
stream!!!!
tomcio ma, tylko trzeba umiec czytac instrukcje
Jeeeeeeessst BJ ! Piękne KO!
na sopcast mma-tv śmiga
Ja mam tomcio i działa mi elegancko 🙂
atdhe.net
KO wieczoru. Niesamowite!
TVUPlayer na mma-tv też chodzi
BJ Penn poniszczył
Holy shit ! That was quick ! 😀
Super widzieć BJa w takiej formie i dyspozycyjności! Wspaniale rozwalił Matta.
ostatnie 2 walki troche malo ekscytujace 🙂 mam nadzieje ze Rampage nie walnie teraz jakiegos lucky puncha na poczatku i ze sie nie skonczy w 30sek ;f
jak człowiek musi szukać sam to tak to jest 🙁 Dzieki za link.
Raaaaaampage!!!!!!
DObra jak MAchida zdupcy to nie zasne 😉
dyb – Mało ekscytująca walka Penna tak? XD
Ma ktos stream z orange sport????
OS padło
kocham ta melodie!! TAAAAK!!!! RAMPAGE!!
wlasnie wiem bo ogladalem troche a teraz na sopcascie
Pride!!!!!!!!!!!!!
Theme Rampage’a <3
o kurka ramp pride 🙂
ale fajne intro 🙂
Pride.. miód na serce, forma z Pride i Machida leży!
Hahahhahaha Pride Fighter Theme Song! 😀 Rampage old school win! 😀
az mi sie leska w oku zakrecila za pridem
Lubie Quintona… chcialbym aby wygrał, hmmm ale moze być ciezko..
O kurwa 🙂 Jedziesz Quinton!!!
Jakiś działający link 🙂 ?
Buffer dawno nie był taki rozgrzany!
ja za machida!!!
Rampage widać zmotywowany. Mam nadzieję że wygra ;]
Remis?
jak dla mnie dla Machidy
wedlug mnie to remis
ladne obalenie
2 dla Rampage
1-1
Rampage chyba polubił taniec Lesnara :lol
Jak nic sie nie zmieni to bedzie remis
moze nie umiem oceniac ale dla mnie to 20-20
Ale poszli na wymiane!
WWWWWWWWOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWw
wydawalo sie ze rampage zamroczony a oddal
lipa
MACHIDA WINS ! ;>
To była runda!!! Kosmos!
remis
A więc MACHIDA!
Prawie poczułem się jakbym oglądał Jacksona w Pride, gdy już chciał rozbijać tą balachę.
rampage probowal slama
To by było na tyle jeśli chodzi o Pride… ;/
dla mnie machida
TAAAAAK!!!!!
wtf?
JAKI BEZSENS !
ale wał
RAmpage szkoda…al jak sie jest tak jednowymiarowym zawodnikiem- niestety to przeszlosc- niewystarczy tylko boks i slam…ehhh
jestem w szoku
Ale wałek.
Ja się cieszę 🙂
No chyba sobie w ch*ja leca. Remis ze wskazaniem na Machide byl, a tu taki cyrk
Rampage wygrał!?
co to jest kur
lol powinni dac drawa jak cos, ale rampage nie zasluzyl imo :I(
ktos ladnie zarobil po kursach ~2.8:1 stawiajac na Rampage’a
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTT
WALKA WYRÓWNANA, REMIS POWINIEN BYĆ
trzeci wał tej gali tyson griffin, simpson, machida
Rampage ;D
i tak to własnie sie ustawia Walke W UFC:) brawo….
Ramp Boks Machida Kopnięcia..
chyba sie nie do konca z tym werdyktem zgadzam…;/
To faworyzowanie Amerykanow to jest jakas farsa
będzie Rewanż zobaczycie..
ninja nie trzeci a czwarty nie zapominajmy o końcówce pierwszej rundy Falcao i Harrisa.
Szkoda takiego wyniku :/ Chciałem wygranej Jacksona, ale nie takiej :/
Sam Rampage uniósł rękę Machidy 😆
Ale pierdolicie jak zwykle.
Nie wiem o czym wy gadacie, Rampage wygral 1 i 2 runde, a styl walki Machidy to jest kompromitacja dla tego za co ludzie płacą, jestem pod wrażeniem jego szybkosci i skill’a ale koleś który po 2 minutach rundy nerwowo zerka na zegarek odliczający koniec rundy a przez całe 15 minut biega po ringu starając się unikać starcia. I tak w ciągle i w kółko.
sedziowie ostatnio coraz bardziej mnie wkurw****
Wynik mógł pójść w każdą stronę, nie pamiętacie już Shogun -Machida1 ? Też były kontrowersje i był rewanż teraz też tak będzie, z ta różnicą że Machida przegrał1 walkę.
Co Machida robił prócz kopnięć i tej jednej akcji? słucham.
Bzdura, nawet sam Rampage był zaskoczony
zgadzam sie z babajaga
a co takiego rampage zrobił w 1 rundzie, że ją wygrał?, 2 zdecydowanie, ale 1 rundę na pewno nie
Ramp mi zaimponował tym że się nie frustrował i starał się zrobić co mógł. Był dobrze przygotowany. Tysiąc razy lepiej niż w walce z Rashadem. Walka wyglądała jak wyglądała bo Machida biegał po ringu jak głupi. Wynik zasłużony ew remis by mnie nie zdziwił 🙂 Ramp jak zobaczy tą walkę na spokojnie to też zmieni zdanie 🙂
powinny być dogrywki jak w k-1i po sprawie
Rampage ! trochę nudnawa walka ale moim zdaniem wygrał zasłużenie bez kontrowersji, 1 i 2 runda dla Jacksona
Najlepsza gala od dłuższego czasu!
BJ wygrał, Rampage wygrał (!)
No i jeszcze wszedł do Pride Theme… 🙂
Pomimo kilku błędów sędziowskich, gala jak najbardziej na plus.
ninja a co Machida zrobił w 1 rnd prócz 3 kopnięć i biegania?
a na nastepnej walczy GSP!!!!!!!!Tam juz chyba nie bedzie kontrowersji
Gala jak najbardziej udana, tylko szkoda, że Matt przegrał i to tak szybko.
dokładnie to co rampage także remis albo dogrywka, a nie granie na gitarze
Gala na Plus ale i tak czekam na 125 🙂 tam się będzie działo!
30-29 Machida powinno być. Dwie pierwsze remis, a trzecia dla Machidy. W ciągu dwóch pierwszych rund walka była wyrównana i ani na sekundę nie przechyliło się zwycięstwo w którąkolwiek stronę.
ninja
to Rampage wykazywał większą inicjatywę przeanalizuj tą walkę ochłoń i sam zobaczysz.
Już są walki na necie 😀
http://www.megavideo.com/?v=X6DUX5UG
walka bj
Ja się pytam za co Machida ma mieć 1r?
Za 3 kopnięcia i uciekanie?
jutro obejrzę na chłodno ale wydaje mi się, że wprowadzenie dogrywek jak w k-1 to nie całkiem głupie 🙂
zarówno dla fanów jak i niezdecydowanych sędziów
Hahaha, najlepsi są Ci co liczą rundy na remis? Skąd Wy to bierzecie skoro nikt tak nie sędziuje?
Bo zasady na to pozwalają.
Tak, a jakie to ma odzwierciedlenie w sędziowaniu oprócz teorii?
ahhahahahahhhahahahah Najlepszy moment walki Bj- Matt pytający “What happen?”
bo niestety na teorii się kończy, simpson wygrał dwie pierwsze rundy, trzecią zmoczył i przegrał, tyson ponoć tak samo,
machida ramp najbardziej wyrównana z tych walk, 2 ramp, 3 machida, 1 nikt wygrał,
także skoro sędziów brakuje jaj do wystawiania not typu 10-10, 10-8, 10-7 itd. to wprowadzić dogrywkę 🙂
tfu, sędziom 🙂
Razel, remisowe rundy biorą się z tego, że się zdarzają o_O, nie ma obowiązku wskazać zwycięzcy – dlaczego sędziowie w UFC rzadko punktują rundy 10-10 to już pytanie do nich…
Bardziej mi chodzi o dziwienie się, że decycja poszła w tą mańkę, a nie inną. Skoro runda stykowa i może iść równie dobrze tu i tu, to czemu się dziwić, pamiętając, że 10-10 się nie typuje.
ma ktos linki do walk??
Karo Parisyan vs. Dennis Hallman http://www.mma-core.com/videos/_UFC_123_Karo_Parisyan_vs_Dennis_Hallman?vid=10014374&tid=100
Matt Hughes vs. BJ Penn http://www.mma-core.com/videos/_UFC_123_Matt_Hughes_vs_BJ_Penn?vid=10014373&tid=100
Oprócz tego, że jestem całkiem fajny, to piszę poprawnie po polsku… no przynajmniej się staram 😉
prodigy pozamiatał. to było piekne! w każdej walce bym go chciał widzieć w takiej dyspozycji
Kurwa Jestem w żałobie… Wałek jak nic. A zaznaczę że mimo wielkiej sympatii do Dragona potrafiłem się wkurzyć pierwszą wygraną (jak dla mnie nie zasłużoną) z Shogunem. No cóż… ogólnie gala na spory plus. Ochłonę i za kilka godzin znów obejrzę walkę raz jeszcze.
Gala bardzo fajna mimo wszystko 🙂
rampage wygral zasluzenie!,fakt, nieznacznie ale jednak dwie pierwsze rundy dla niego.B.J fenomenalnie,nie naogladalismy sie jego akcji ale bylo widac ze od poczatku zabijal” precyzja.debiutant Falcao mysle ze daleko zajdzie,solidny jest.gala na plus
Machida dziś odpokutował pierwszą walkę z shogunem.
zgadzam się z apock rampage był lepszy 2 pierwszych rundach a machida w trzeciej zasłużenie wygrał jak najbardziej
mógłby ktoś wrzucić link do walki rampage z machidą:)
Fight of the Night: George Sotiropoulos vs. Joe Lauzon
Knockout of the Night: B.J. Penn
Submission of the Night: Phil Davis
i bardzo dobrze przypomnijcie sobie pierwsza walke z shogunem , machida powinien przegrac tylko sedziowie wypaczyli wynik tej walki a co najgorsze pozniej sam twierdzil ze wygral!!!!!
🙂
ma ktoś linka do walki Rampage vs Machida?
Rampage to zajebiście uczciwy człowiek. Chyba najuczciwszy w MMA. Po walce na remis podniósł rękę Machidy, a przy werdykcie sam był zdziwiony i mówił do tysięcy ludzi, że Machida skopał mu dupę. Powiedzcie mi który zawodnik tak się zachowuje? Nie mówiąc już o incydencie z Murilo Rua httpv://youtube.com/watch?v=i9p1wNJnXWA Rampage to swój chłop.
Quinton Jackson – Lyoto Machida
Zadziwiająco wyrównana walka! Rampage wyszedł do niej na spokojnie i dało to dobry efekt. Machida dorzucił kolejna unikalną akcję – wstawanie ze slama 🙂 Moja punktacja to 30-29 Machida.
BJ Penn – Matt Hughes
Właśnie dzięki takim walkom BJ będzie zawsze uznawany za zmarnowany talent – gdy walczy dobrze robi to w taki sposób, że ośmiesza swoich przeciwników. Po ostatnich walkach Matta sądzę, że ciągle byłby w stanie porozstawiać paru młodzieniaszków po kątach.
Maiquel Falcao – Gerald Harris
Brazylijczyk wygrał zdecydowanie zasłużenie. Nietypowa pozycja walki Harrisa (próba podchwytu nogi i potężny zamachowy cep) prysła jak bańka mydlana w momencie zdecydowanego szturmu Falcao. O sytuacji z końca pierwszej rundy lepiej nie wspominać – gdyby walkę wygrał Harris można by mówić o wałku roku. Ciekawe jak dalej potoczą się losy Brazylijczyka – na wejście wygrał z nie najgorszym przeciwnikiem i pokazał bardzo solidne umiejętności.
Phil Davis – Tim Boetsch
Walka zdecydowanie dla Davisa, kolejny po Jonesie świetny atleta w tej wadze. Może pora już na solidniejszy test?
George Sotiropoulos – Joe Lauzon
Sotiropoulos do eliminatora o pas! Kolejna walka w której pokazał rewelacyjne umiejętności grapplerskie, wg. mnie poddanie i walka wieczoru. Bardzo podoba mi się stójka Australijczyka, aczkolwiek w pierwszej rundzie był trafiany podejrzanie często.
Paul Kelly – T.J. O’Brien
Polecam drugą rundę tej walki, rewelacyjna!
Dennis Hallman – Karo Parisyan
Karo dostał szansę powrotu do UFC i wyszedł do walki gruby i wolny. Dziękujemy.
no to segal nie pomógł zbyt wiele… 🙂
Podobało mi sie w Jackssonie to, że nie czuł sie zwycięzcą tej walki i nie bał sie tego pokazywać 🙂
To teraz Rampage z przegranym walki Evans vs Shogun ?
to jest skandal. sedziowie tak faworyzuja amerykanów ze to niepojęte. przykladowo Ortiz ktory nie wygral nic od 2006 roku walczy nadal bo jest koleżką Danuty. Maachida zdeklasował rampage miał dosiad i probe balachy. wszystko rozchodzi sie o jego defensywny styl ktory nie przyciaga tak publiki… a ramp gral w A-team zna go wielu ludzi przyciaga publike. Danuta to sprzedawczyk
uniesiona reka machidy przez rampagea mowi sama za siebie
George Sotiropoulos vs Joe Lauzon
http://www.youtube.com/watch?v=2UCTWmfo4dc
Obejrzałem walkę raz jeszcze, na spokojnie. Pierwsze dwie rundy ciężko ocenić, ale decydowałyb 1 dla Rampa 2 dla Dragona. 3 Zdecydowanie dla Machidy. Gdyby druga runda trwała ze 30 sekund dłużej mogłoby być różnie (trzecia zresztą też). Ale to gdybanie więc się nie liczy. Było ładne obalenie, praca w parterze, próba balachy, ładna ucieczka ze slama. Jak dla mnie REMIS ! Widocznie w tym przypadku “iluzja prowadzenia” nie miała miejsca. A że Dragon ma taki a nie inny styl walki ? 16 zwycięstw nie wzięło się z kosmosu…
tomekb89, a co ma White, Ortiz etc do pracy sędziów?:O
Macie link do walki wieczoru??
Bo ja szukam i znalesc nie moge :S
http://www.mma-core.com/videos/_UFC_123_Quinton_Jackson_vs_Lyoto_Machida_Part_1_o?vid=10014379&tid=100
WALKA WIECZORU!
tomekb89, ja również zastanawiam się co Dana White ma do pracy sędziów, których przecież nie kontroluje. Czy Ty jesteś normalny? Poza tym jako szef UFC ma pełne prawo trzymać kogo chce w swojej organizacji, wiedząc że przyniesie mu to dobre wyniki PPV. I teraz powiedz mi, co w tym jest dziwnego?
http://www.youtube.com/watch?v=mJSxCwwJ9ws
złodziejstwo
Machida wygrał wyraznie
szkoda gadać
Rampage klasa – świetnie się zachował po walce
rewanż będzie super fajny
BJ – po prostu opadła mi szczęka, stawiałem na Matta
wspaniały Davis – ta dziwaczna kimura to było coś!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Styl Machidy doprowadza mnie do furii. To jest MMA czy zabawa w berka?? Cieszę się że wygrał Jackson!!!
155 lbs.: George Sotiropoulos pok. Joe Lauzona przez poddanie (kimura), 2:43 runda 3
błąd – 2 runda powinno być
Dla mnie werdykt Machida-Rampage to wałek roku, a już na pewno miesiąca, i totalna kompromitacja sportowa. Co do sędziów i sędziowania w ogóle, to, dopóki nie będzie takiego prawa, że sędziowie i organy, które, za nich odpowiadają, będą ponosić konsekwencje – prawne, zawodowe, dyscyplinarne, finansowe – za swoje błędne decyzje, to tak właśnie będzie. Najlepszą gwarancją pracy, która polega na wydawaniu arbitralnych decyzji, jest sankcja. I to dotyczy wszystkich sportów, w których jest ocena przez sędziów, we wszystkich krajach. Wszelkie organizacje sportowe, w tym amerykańskie komisje stanowe, które działają na zasadach samorządów, muszą mieć zewnętrzną kontrolę państwową. Tak, jak właśnie urzędnicy i urzędy lokalne podlegają kontroli tych centralnych.
@drifter
zgadzam się, że to był wałek roku
A tutaj niektórzy zachwycają sie, ze wygrał Rampage, bo nie lubia Machidy. Naprawdę rzeczowy argument. Brawo!
Kiedy Machida dostał decyzję w pierwszej walce z Shogunem podniosło się wielkie larum, mimo, że tamta walka była o niebo bliższa remisu od tej wczorajszej.
Rampage przegrał wyraźnie. NAwet to sam powiedział (za co czapka z głowy)
@drifter
W każdym sporcie jest sędzia ;D
Ogólne podsumowanie gali
Machida – Rampage. Zaczne od muzyki z Pride, kiedy ją usłyszałem od razu przestałem życzyć mu przegranej przed czasem tylko przez decyzję. Super było ją usłyszeć i jak sie okazało godniej ją reprezentował niż Fujita. Moim zdaniem Machida wygrał 29-28 i wynik nie sprawiedliwy zdecydowanie co potwierdził sam Rampage. Machida jednak walcząć tak tight będzie miał problem z powrotem na szczyt i dostał dużą nauczkę. I tak jednak myślę, że może być najlepszy w tej kategorii wagowej i bez względu na wszystko będę mu kibicował
Bj – Hughes
Postawiłem kase na Penna bo kurs był śmiesznie wysoki i zarobiłem. Spodziewałem się nokautu w 1 rundzie. Po 5 sekundach wiedziałem już, że miałem dobre przeczucie. Taki Bj Penn jest potrzebny UFC i kibicom. Duży respekt
Phil Davies bez niespodzianek, Sotiropoulos też zgodnie z oczekiwaniami bardzo dobry występ
Falcao – Harris słaba walka i szkoda mi klawiszy na klawiaturze żeby o niej pisać
Może faktycznie można uprzeć się na tyle, by dać dwie pierwsze rundy Rampageowi, ale tak jak już Tidzej pisał, to co sobie w nich wypracował nijak ma się do tego jak w trzeciej został pojechany!!! Mocno na remis trzebaby się uprzeć, ale wygrana Jacksona to kolejna ze świetnych decyzji w tym roku, heh
Ja myśle, że jak ustawić 3 runde na pierwsza, a pierwsza na trzecią to już całkiem inaczej byśmy sie odnosili do werdyktu. Pisali byśmy, że Machida poszalał tylko w 1 a w dwoch kolejnych Rampage.
Takiej jest moje zdanie. Nie wiem, czy jasno to opisałem.
Belfort – coś w tym jest co napisałeś. Uważam jednak, że kiedy punktowana jest każda runda z osobna to takie wałki mogą być często. Dwie pierwsze rundy były naprawdę bardzo wyrównane i ja również byłbym skłonny je dać 10-9 dla Rampage’a przez to, że był agresywniejszy. 3 runda wiadomo dla kogo i wychodzi 29-28 dla amerykanina. Jeśli by patrzeć na całą walkę wtedy bez wątpienia zwycięstwo Machidy.
machida cały czas uciekał i to penie zadecydowało tak mi sie wydaje .
A Dana znowu wyszedł na hipokrytę. Jeszcze niedawno mówił o Lesnar Mir 3, że fani chcą tej walki to on im ją da. A na konferencji prasowej o pytanie o rewanż Rampage’a i Machidy powiedział że nic takiego nie będzie.
Dana i Joe Silva szykują pewnie jeszcze jednego, pożegnalnego title shota dla Rampa.
Ma ktoś link do tego promo walki St.Pierre vs. Josh Koscheck, które było puszczane przed walką Davisa?
1,2 runda Rampage pozostała machida rasumując 2:1 wygrywa Rampage bo tym razem był lepszy ;] a do skandalów to tej walce daleko ;] Walka bardzo wyrównana. Machida nie miał pomysłu na rozbicie czarnucha.
Belfort:
Nie przeczytałeś dokładnie mojej wypowiedzi. Ja napisałem o sportach, w których sędziowie wydają oceny. Są sporty, w których nie ma ocen, a są tylko obiektywne pomiary, a sędziowie na zawodach są od kontroli przestrzegania przepisów.
1 i 2 runda remisowa, a 3 dla Machidy. Zobaczcie ile zrobił Brazylijczyk w 3 rundzie, żeby wygrać ją 10-9 i porównajcie z tym, co Jackson “robił” w pierwszych dwóch.
w pierwszej jakieś 5 low kicków , 2 body kicki i troche kolan w klinczu + cały czas na wstecznym(jak zawsze) zaś Jackson cały czas do przodu , cały czas obijanie Machidy w klinczu , jeden rzut i kilka trafionych sierpowych.
w drugiej Machida nie zrobił nic , nie było nawet low kicków , było za to spierdalanie i wywrócenie sie Jacksona co mogło dać mylne wrażenie
trzecia to każdy wie , Machida w parterze nic nie ugrywa choć to on dominuje bo Rampage juz troche zmeczony.
dla mnie remis ale ze wskazaniem na Jacksona.
Po co się nad tym rozwodzić… Każdy ma swoje zdanie… Sam Rampage przyznał zwycięstwo Lyoto. Jakby wygrał Lyoto to część mówiłaby, że również niesprawiedliwie. Wasze gadanie nic tu nie zmieni. W piłce nożnej również wszystko zależy od perspektywy. Jeden sędzia przyzna rzut karny za faul a inny nie. Każdy widzi to inaczej. Faktem jest, że wystąpił wałek ze skróceniem rundy o jakieś 7 sekund w walce Falcao i Harrisa. Zmieniając temat jak ktoś ma to niech wrzuci promo to co było na gali walki St.Pierre z Koscheckiem.
@drifter
Ok, rozumiem Cię 🙂
A wracając do mojego pytania – Rampage najprawdopodobniej zmierzy się z przegranym walki Evans vs Shogun ?
No właśnie, o co chodziło z tą rundą, że była troche krósza?
to był wałek stulecia dopiero ;D chcieli ratowac Harrisa ale jak widac na nic mu sie to zdało bo i tak przegrał.
dalsza dyskusja nie ma sensu w UFC istnieje 10 point must system i to chyba tłumaczy decyzje, która przy obecnych zasadach jest w 100% poprawna, pierwsza i druga runda dla rampa, koniec… Nawet zakładając, że Machida wygrał trzecią rundę 10:8 ( w co wątpię) daje mu tylko remis. QJ przez pierwsze rundy jakby nie było kontrolował oktagon, wiem wiem można stwierdzić, że biegał bez skutku większą cześć rund próbując trafić Dragona. Ale jednak to Page był bliżej kontroli to samo tyczy się agresywności. Machida wybrał zły game plan na pierwsze rundy i tyle zbyt pasywnie walczył i to go kosztowało decyzję.
Na zasadach Pride, Machida wygrywa zdecydowanie niestety ( a może stety) walka odbyła się w UFC klops…
Swoja droga gdzieś ostatnio wyczytałem, że w Kalifornii walki amatorskie będą punktowane (m.in Strikeforce Challengers) w nowym systemie, który dopuszcza punktacje połówkami punktów, no i jednym z głównych kryteriów (o ile nie główny) mają być zadane obrażenie przeciwnikowi. Wiec jak widać o ile to prawda może zmieni się na lepiej:P
Sorry jak już ktoś o tym pisał
10:8 dla Machidy ? nigdy w zyciu.
Rampage niespodziewanie okazał się lepszy w aspekcie, w którym to zazwyczaj brylował Machida, czyli stwarzał iluzoryczną przewagę, jednak bądź co bądź nacierał, narzucał tepo i został zwycięzcą, heh
Dlatego właśnie wg mnie najuczciwszy system wyłaniania zwycięzcy w MMA to patrzenie na przebieg walki jako całość, a nie punktowanie poszczególnie rund. Jest ich za mało by uczciwie się to rozłożyło. W boksie też są wałkowe decyzje, ale przez 12 rund jednak uczciwiej się to rozkłada.
Powiem tak : Rampage zakoczył mnie pozytywnie , Machida negatywnie. Zresztą chyba jak większość z Was. o ile było można spodziewać się nudnej walki z prostymi Machidy , to o tyle tu nie było nawet tych prostych , a to Rampage starał się atakować. 1 i 2 runda każdy może oceniać jak chce , no w 1 nie mozna dać zwycięstwa Machidzie. Tylko jedno nie podlega wątpliwości , że 3 runda dla Lyoto.
Jako jeden z tych, których przed 6 rano Rampage zmusił do łezki wzruszenia muzyką, stwierdzam, że nie ma tego złego a my, z entuzjazmem wspominający PRIDE być może doczekamy się powtórki Rampage vs Shogun!
werdykt w pierwszej chwili można odebrać nieco zaskakująco,
ale mowa o wałku roku, sprzedanej walce i sędziach debilach to dopiero przegięcie…radze otrzeć łzy co niektórym i wyrzucić wkońcu kupon do kosza.
jedno jest pewne sytuacja w LHW robi się coraz ciekawsza.
O kurde !! teraz obejrzałem jeszcze raz koncówke 1rundy walki Harrisa. Ucieli około 6-7 sekund !! Co to ma być ??!! I to w takim momencie kiedy Falcoe miał takie duszenie !!!
mam nadzieję, że jeszcze obaj zawalczą po raz kolejny o tytuł
Rampage na zakończenie kariery. Dana neguje sens rewanżu z Machidą, właśnie po to. Quinton zawalczy jeszcze z kimś z pierwszej 10tki i jeśli wygra to dostanie title shota.
A Machida teraz ma co najmniej dwie albo trzy walki przed sobą, zanim znowu dostanie szansę. Uważam, że tak czy siak znowu będzie, jeśli nie złapie jakiejś wrednej kontuzji (oby nie).
ogólnie to była fajna gala.
Kimura Davis mnie rozwaliła. To było coś! “Mr Wonderful Kimura” 🙂
Jak już kiedyś pisałem, cały system punktowania: “zwycięzca rundy 10 pkt, przegrany 9 lub mniej” jest popieprzony i wymaga zmiany na inny. Ten system to kolejny anglosaski nonsens, taki sam, jak woda zimna i ciepła z dwóch różnych kranów. Jak punktowanie może polegać na odliczaniu ? 😮 I czemu akurat od 10 ? Co niby oznacza liczba 10 ? 😮 To idiotyzm. System logiczny polega na naliczaniu punktów wg akcji zawodników. Tak, jak chociażby w boksie amatorskim.
@drifter
punktowanie w boksie amatorskim jest totalnie do dupy. nawoływanie do podobnego punktowania w mma to szaleństwo
oczywiście warto zmienić obecny 10tkowy sposób punktowania rund, ale na pewno nie na taki, który funkcjonuje w boksie amatorskim
Dla Dragona może to być początek końca. Jeżeli teraz zmierzy się z wygranym Bader vs Jones( a tym zapewne będzie Bones), to nie widzę go w tej walce. Jones pozamiata nim octagon. Później jest jeszcze Davis i Bader. Marny jego los.
Rampage dostanie pojedynek z Randym i w przypadku zwycięstwa walkę o pas 😉
Jones to mega talent, ale nie jest jeszcze gotowy na Dragona.
wygrany pojedynku Bader vs Jones dostanie raczej walke o pas a nie Machide. nie dziękował bym jeszcze dragonowi.
mnie najbardziej na tej gali rozbroilo jak przerwali duszenie rnc Falcao na Harrisie w momencie, gdy zegar w dolnym lewym rogu wyswietlal 6s do konca rundy i sekunde po tym znikł odrazu przerwano runde (praktycznie w tym samym momencie Harris juz klepal).
Dlaczego nie jest na niego gotowy? Jeżeli rampage, który ma bardzo ograniczony arsenał ciosów, potrafił dosyć mocno trafić Machide, to Jones zrobi to lepiej, szybciej i mocniej. Według mnie Dragon nie ma argumentów żeby wygrać z Jonesem.
Jones może nadziać się na szybkie submission jeśli będzie popełniał takie błędy jak np. w walce z Verą.
Krótko na temat samej gali.
Event znakomity.
Werdykt main eventu słuszny, choć muszę go jeszcze raz na spokojnie obejrzeć. Punktowałem 29-28 dla QJ.
Pierwsza runda spokojnie mogła jednak być remisowa i to zmieniłoby wynik na remis. W żadnym jednak wypadku nie widziałem tu wygranej Machidy, choć w trzeciej rundzie zrobił więcej niż Jackson w dwóch pierwszych (inna sprawa, że wciąż za mało na 10-8).
Penn szybko posłał Matta na deski jednak nie wynosiłbym go teraz pod niebiosa. Nie uważałem Hughesa za faworyta tego starcia. Fitch wytrze jego plecami octagon i wygra decyzją. Znając życie Pennowi paliwa starczy na 1,5 rundy.
Jones nie walczył z nikim z top10.
Walka z Baderem w moim mniemaniu pozwoli mu na wejście do pierwszej 5.
i tak naprawdę dopiero wtedy będę się nim zachwycał gdy dostanie prawdziwy test.
na sub mógł się nadziać też w ostatniej walce, pytanie tylko czy ktoś to w końcu wykorzysta.
Dragon sfrustrował by go swoim stylem walki i Jones padł by po którejś kontrze, Ramp był tego bliski, tyle że on posiada granitową szczękę.
http://img718.imageshack.us/i/vlcsnap2010112117h24m25.jpg/
seed a według mnie za szybko przekreśliłeś Badera.
styl walki dragona różni się od tego co prezentuje jones,
ale mówiąc że machida nie ma argumentów…nie rozumię tego
no chyba że nie bierzesz pod uwagę jego wcześniejszych walk.
zaskoczeniem jest napewno jego taktyka i przebig tej walki
bo raczej nikt przed nią nie liczył na to że po trzech rundach na punkty wygra…rampage.
czasy dragona się jeszcze na pewno nie skończyły.
W stójce Machida wypunktowałby chaotycznego Jonsea, a może nawet odprawił przed czasem. W parterze duża szansa na poddanie. Dla mnie Brazylijczyk byłby faworytem tej walki, niektórzy za szybko go skreślają.
A wydawało się, że po walce z Evansem nie ma na niego bata..
wiadomo kto dostal bousy?
Bonus Awards
Fighters were awarded $80,000 bonuses.
* Fight of the Night: Australia George Sotiropoulos vs. United States Joe Lauzon
* Knockout of the Night: United States B.J. Penn
* Submission of the Night: United States Phil Davis
jak można twierdzić, że Machida wygrał ;] Rampage robił z nim co chciał, pierwsze 2 rundy całkowicie dla niego, a w 3, koleś pokazał, że nie pada po byle ciosie 🙂 świetne wyjścia z opałów i tytułowy slam hehe 🙂 Świetna walka i jedyny słuszny werdykt. Szkoda Matta, ale Penn wraca
ale najlepsze to było wejście Quintona
Myśle to samo co Ramp po tym werdykcie.
Aha i jeszcze Bj powrócił swoim “duchem” do walki. War Bj !!
KSW Ring Girls FC
Zauwazyliście ? Rampage jeszcze nie zdązył sie nawet przygotować do slamu a publika już piszczała – każdy wiedział o co chodzi 😀
httpv://youtube.com/watch?v=vNTwUYe6mGU 🙂
Całkiem przyjemna gala. Machida przegral o włos. Penn wraca z pelna mocą. Nice.
Gdzie można ściągnąć poszczególne walki bo nie mam takiej możliwości żeby sobie to na necie obejrzeć ani ściągnąć całej gali ( limit 🙁 )
Co poniektórzy chyba oglądali inną galę skoro dali dla moczopijcy wygraną, a nawet i remis 🙂
A ja nadal jestem pod wrażeniem tego co zrobił Davis – niesamowity atleta, a na dodatek niesamowicie kreatywny. Naprawdę zasługuje na miano martial artist.
No i sytuacja z końcówka 1R walki Falcao z Harrisem – WTF?
Rampage pewnie się zdziwił tym że nie został wydymany tak jak Shogun.
W 3 rundzie jak po kolanach Lyoto odpowiedział Rampage myślałem że sobie łby pourywają.
Ramp wygrał bo miał zajebiste theme i chciał rozbić balache koniec tematu xd
@Sajd
Balache chciał zrobić Dragon 😉
dajcie newsa z paczka wywiadow 😛
Sajdowi zapewne chodziło o próbę rozbicia balachy, skrót myślowy wyszedł 😉
Napisał prze, że “chciał ROZBIĆ balachę”. Wszystko ok ;]
Rozbić, a ja przeczytałem zrobić .. Sorki, mój błąd 😀
czytamy ze zrozumieniem 🙂
damn, ja też przeczytałem zrobić… czyżby edit? 😛
Heh 😀
Fajna nawet gala. Hughes trafiony w punkt, choc spodziewalem się wiekszej wytrzymalosci w jego szczece, no ale stalo sie inaczej 🙂
Rampage vs Machida, coz, tak moze byc, gdy decyduja sedziowie i tak tez czulem niemrawo, dla mnie taka walka jest remisowa po prostu, ten wykazal co innego, inicjatywe, drugi blysnal czym innym, ale jakie prawo mamy decydowac, ze ktorys z nich byl lepszy?A bywaly bardziej wyrownane walki. Bylby lepszy, gdyby go skonczyl…tak powinno byc i nikt by nie mial pretensji albo cardio albo KO albo Submission czy inna niezdolnosc do dalszej walki 😉
Barboza KOT, swietna stojka, swietna obrona przed obaleniami, swietne slamy, bede sie mu przygladal. Galvao fajne polaczenie tego,co trenowal…ale myslalem, ze bedzie efektywniejszy, to zapasnik, to BJJ, to bokser, a stal i czekal cala walke niemalze, szkoda.
Sotiropoulos…lubie ogladac jego walki, wiem, ze zawsze bedzie dazyl do wygrania, nie wypunktowania, walka wieczoru jak dla mnie.
A teraz juz powoli rosna emocje przed GSP vs Josh 😀 Juz sobie wyobrazam jak sedzia im podaje zasady i zarasz na siebie ruszą, mam nadzieje, ze bedzie to wojna chociaz 3-4rundowa 😀
Ale urwał BJ Penn! tak krótkiej walki się nie spodziewałem. A Machida teraz czuje to samo co Shogun w walce z nim.
Shogun się nauczył, że nie warto czekac na decyzję i zrobił w drugiej walce to co jest najlepszym rozwiązaniem 🙂
BEdzie posumowanie UFC tak jak po Lensar vs. Velazquez??
Podczas walki Paul Kelly vs TJ O’Brien Joe Rogan wspomniał, że jest jeden zawodnik, który ma więcej wygranych walk via triangle choke niżeli T.J O’Brien. Otóż jest dwóch zawodników : Joe Pearson oraz Jeremy Horn. Tego drugiego byłem pewien, natomiast Joe Pearson’a prze-googlowałem 😉
Ja tez myslalem o Hornie,ale skoro jest dwoch….dobra robota Octagon 🙂
Bisping-Hardy-Daley-F.Griffin-Belfort-dos Santos-Wanderlei-Karl Pilkington
Ja tam specjalnego wałka w walce wieczoru nie widziałem. Sam jestem fanem Machidy i mu kibicowałem, ale nie uważam, żeby sędziowie go skrzywdzili. Pierwsze dwie rundy wygrał IMO Rampage- nieznacznie, ale wygrał, a to daje 20-18 po 2R i trzecia niewiele tu zmieniła. Ogólnie walka na styku i werdykt w obydwie strony nie byłby zbyt krzywdzący. Tak to już bywa przy wyrównanych fightach.
Czekamy na rewanż, bo chyba powinien się odbyć 😉
Ma ktoś link wejścia do octagonu Rampage??
httpv://youtube.com/watch?v=pDIQBy70vlc tutaj masz wejście Rampage
wejście jak w PRIDE muzyka w tle
Obejrzałem w końcu to skomentuję. Jak dla mnie ani Rampage ani MAchida nic konkretnego w klatce nie pokazali.Jeśli już musiałbym wskazać zwycięscę to chyba jednak Machida, ale tylko za sczątki jakichś akcji w trzeciej rundzie, bo w dwóch poprzednich to więcej było klinczu niż walki ( no chyba, że na korzyść Rampage zapisać, że to on “szedł” na Machidę, a ten go klinczował – wtedy wynik sprawiedliwy, ale strasznie naciągany). Jak dla mnie Rampage nie zasłużył na walkę ani z Rashadem ani z Shogunem (bez względu na wynik ich bezpośredniego starcia). Zapowiadał, że nie boi się stylu Machidy, że MAchida będzie grał w jego grę, a wyszło jak wyszło. Rampage tylko jedno obalenie i to bez jakiejś konkretnej kontroli w dole – słabo. Walk nudna jak flaki z olejem -dałbym remis i obaj mieliby zonka. Jeśli już ustawiać z nimi jakąś walkę to może rewanż, ale obiecać zwycięscy walkę o pa tylk w wyniku wygranej przed czasem to może by się sprężyli 🙂
Mógł Rampage wziąść theme z Praid, jak go jeszcze zapowiadają tym japońskim, charakterystycznym głosem 😀
Oglądaliśmy z żoną galę wczoraj (ja jeszcze oglądałem preliminary fights) i patrząc okiem może nie do końca laika, ale na pewno nie eksperta, było ciekawiej niż w trakcie kilku ostatnich gal. Wynik walki VJ-MH zasmucił moją żonę… mnie trochę też, ale nie ze względu na to kto wygrał, tylko czas jej trwania 😀
Walka wieczoru – nie mam szczególnych sympatii w stronę żadnego z walczących, ale QJ wygrał imo zasłużenie – dwie pierwsze rundy były jego, zgodnie z zasadami punktacji wyświetlanymi na początku gali. No i ładnie się facet zachował po walce 🙂
Młodego brazylijczyka który pokazał TKO przez low kicki chętnie jeszcze zobaczę 😀
Na mnie najwieksze wrażenie wywarł Barboza,pokazał kawał świetnej stójki.
Mocny low kick,ciosy szybkie,bite w tempo,oby tak dalej:)
mógłby mi ktoś podrzucić linki do walk Davisa i Sotiropoulosa ? bo na mmashare i innych stronach nie działają.