Dana White zasugerował, że jedna z trzech firm: Nike, Under Armour lub Venum zostanie nowym oficjalnym partnerem odzieżowym największej organizacji MMA na świecie.
Będzie to Nike, Under Armour lub Venum zdradził Dana White zapytany w podcaście „Schmozone” o nowego partnera odzieżowego organizacji UFC po tym gdy umowa z firmą Reebok wygaśnie pod koniec obecnego roku.
Zobacz: Umowa UFC z firmą Reebok wygaśnie pod koniec roku, czy wrócą starzy sponsorzy?
Warta 70 milionów dolarów umowa z Reebokiem została podpisana w grudniu 2014 roku i od razu stała się przedmiotem kontrowersji. Jak twierdził wtedy Dana White, większość z tych pieniędzy miała trafić do zawodników w postaci wypłat lub ubrań jakie otrzymują przed każdą galą. Jak jednak zauważył dziennikarz Mike Bohn, w ciągu ostatnich 5 lat z zapowiadanej sumy 70 milionów dolarów zaledwie 33 miliony trafiły do zawodników w postaci bezpośrednich wypłat.
Teraz kiedy umowa z Reebokiem zbliża się ku końcowi, prezydent UFC rozmawiając na ten temat w trakcie podcastu „Schmozone”, zdradził, że następnym oficjalnym partnerem UFC od 2021 roku będzie Nike, Under Armour lub Venum:
„Oczywiście nie mogę ci powiedzieć kto to będzie” , odpowiedział White zapytany o trzy konkretne firmy które są najbliższe podpisania umowy z UFC. Naciskany potwierdził jednak, że „będzie to jedna z tych trzech” firm wymienionych przez prowadzącego podcast.
Od czasu podpisania umowy z Reebokiem w końcówce 2014 roku, zawodnicy stracili możliwość reklamowania swoich własnych sponsorów w oktagonie UFC. Zamiast tego dostawali wcześniej ustalone rekompensaty których wysokość była zależna od ilości stoczonych walk dla UFC i WEC.
Sumy wahają się od 3500 $ dla debiutantów do 20 000 $ dla weteranów i 40 000 $ dla mistrzów dywizji. Najpopularniejsi zawodnicy tacy jak Conor McGregor czy Paige VanZant mieli również indywidualne, dużo bardziej lukratywne umowy sponsorskie z firmą Reebok. W przypadku byłego już mistrza dwóch dywizji UFC, jest to suma 5 milionów dolarów za rok reklamowania jej produktów.