bellator_fire_promo_thumb

 

Autor: Marcin

Mało kto wie, że debiut Bellatora na antenie Spike TV jest już za nami. Stało się to w czwartek 3 stycznia. Wszyscy czekamy oczywiście na galę, która odbędzie się 17 stycznia, ale stacja „matka” amerykańskiego MMA zdążyła zapoznać swoich widzów z jednymi z najważniejszych, jak do tej pory, postaciami i pojedynkami 2 organizacji na świecie.

Bellator 360 to program, który ma za zadanie wprowadzić widza w historię organizacji. W trakcie transmisji pierwszego odcinka przedstawiono głównie postać mistrza wagi lekkiej Michaela Chandlera przypominając jego zwycięski bój z Eddiem Alvarezem. Sprytnie zareklamowano również w trakcie transmisji najbliższą walkę Chandlera w obronie tytułu z Rickiem Hawnem.

Drugi epizod, wyemitowany zaraz po pierwszym, opowiadał historię pojedynków w wadze średniej. Tu zdecydowanie odczuwalny był brak Hectora Lombarda, który mógłby zelektryzować widzów Spike TV i przyciągnąć ich przed telewizory. Jako czołowe postacie przedstawieni zostali Alexander Shlemenko oraz jego przeciwnik w walce o pas wagi średniej Maiquel Falcao. Ta walka już 7 lutego.

W czwartek, 10 stycznia zostanie przedstawiony mistrz wagi półśredniej Ben Askren, a zaraz po nim widzowie zapoznają się z Patem Curranem i będą mogli zakreślić w kalendarzu jego starcie w obronie mistrzowskiego pasa wagi piórkowej z ekscentrycznym Brazylijczykiem Patricio Freire.

Należy podkreślić, że pomysł jak i forma programu to strzał w dziesiątkę. Jest to pierwszy taki sposób promocji organizacji w światowym MMA. Jak widać Spike robi różnicę. Podejście tej stacji do Bellatora jest naprawdę poważne i na pierwszy rzut oka widać, iż obaj partnerzy wiążą ze sobą plany na przyszłość. Najważniejsza oczywiście jest oglądalność, liczby mówią same za siebie. Pierwszy odcinek przyciągnął przed telewizory 461 000 widzów, a drugi (emitowany zaraz po pierwszym) 513 000 widzów.

 Wyciągnęliśmy w sumie prawie milion widzów i to bez dużej promocji. Jesteśmy szczególnie zadowoleni ze wzrostu w drugiej godzinie. – powiedział w wywiadzie dla MMAweekly.com David Schwarz ze Spike TV.

Czas pokaże jak Bellator będzie sobie radził na antenie Spike TV, ale te liczby napawają optymizmem, szczególnie w porównaniu z tym, co organizacja Rebneya uzyskiwała na MTV2. Na chwilę obecną oglądalność zwiększyła się o 2, 3 razy w zależności od eventu.

Dla przypomnienia oglądalność Bellator FC w MTV2.

• Bellator 80 ratings: 148,000 viewers

• Bellator 79 ratings: 220,000

• Bellator 78 ratings: 154,000

• Bellator 77 ratings: 149,000

• Bellator 76 ratings: 175,000

• Bellator 75 ratings: 145,000

• Bellator 74 ratings: 190,000

• Bellator 71-73 ratings (Summer Series average): 180,000

• Bellator 60-70 ratings (Season 6 average): 155,000

• Bellator 49-59 ratings (Season 5 average): 186,000

• Bellator 46-48 ratings (Summer Series average): 229,000

• Bellator 35-45 ratings (Season 4 average): 204,000

Komentujemy na Cohones.