luty2014

W lutym, podobnie jak w styczniu, zanotowano spadek liczby informacji w stosunku do ubiegłego roku. Łącznie w obu miesiącach wygenerowano już ponad 300 publikacji mniej niż w tych samych miesiącach 2013 roku. Czy tendencja zostanie zatrzymana w marcu przez galę KSW 26, przekonamy się już niedługo.

Najkrótszy miesiąc w roku dał możliwość sprawdzenia, jak bardzo nowy Polak w UFC nadal przyciąga media. Przez 29 dni od momentu ogłoszenia podpisania kontraktu przez Jana Błachowicza, nazwisko Cieszynianina pojawiło się w blisko 60 publikacjach i aż 65% z nich traktowało temat podmiotowo. Większość informacji tradycyjnie została opublikowana w sieci, warto jednak zwrócić uwagę na fakt odnotowania kontraktu w TOK Fm oraz na rozmowę z zawodnikiem wyemitowaną na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia.

W lutym KSW ruszyło z kampanią informacyjną dotyczącą jej dwóch najbliższych gal. Marka zaznaczyła swoją obecność w mediach blisko 350 razy (w tym ponad 50 razy pojawiło się słowo „klatka”). Mariusz Pudzianowski i Mamed Chalidow okazali się oczywiście najpopularniejszymi zawodnikami, idąc łeb w łeb, pojawili się w informacjach prasowych ponad 130 razy każdy. Karolina Kowalkiewicz z 60 publikacjami okazała się trzecim nazwiskiem ze stajni Konfrontacji Sztuk Walki, a jej kontrakt z Invictą przyniósł tylko jedną trzecią wszystkich informacji (kontrakt Joanny Jędrzejczyk wzbudził o połowę mniejsze zainteresowanie). Popularnymi zawodnikami w ramach KSW w lutym okazali się również Karol Bedorf i Michał Materla.

W ostatnim tygodniu lutego rozkręciła się nieco promocja nowej organizacji proMMAc. Pojawiły się zapowiedzi w TVN Turbo oraz informacje w lokalnej prasie, jednak to internet był tradycyjnie głównym źródłem doniesień medialnych. Łącznie opublikowano ponad 100 materiałów, a w większości z nich widniało nazwisko Tomasza Drwala. Drugim najczęściej pojawiającym się w mediach zawodnikiem z tej organizacji okazał się Michał Kita (77 publikacji), a trzecim – Mariusz Cieśliński (74).

Jacek Łosak
www.psmm.pl

Badanie opracowane na podstawie danych zebranych przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z około: 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, 3500 źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. W analizie nie uwzględniono branżowych portali internetowych piszących tylko o MMA. 

Jakub Bijan
FREESTYLE || GRECO

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.