Media społecznościowe są w dzisiejszych czasach nieodłącznym narzędziem do promowania własnej osoby przez zawodników MMA. Doskonale widać to na przykładzie fighterów UFC. Sama organizacja zachęca swoich zawodników do aktywności medialnej, o czym powiedziała Dorota Jurkowska, menadżerka Jana Błachowicza w rozmowie z Andrzejem Janiszem dla Polskiego Radia 24.
UFC nie powie tego wprost, ale tak jest. To wszystko w jakiś sposób każdemu zawodnikowi pomaga również w rozmowach z UFC. Jeżeli ty jesteś aktywny dla organizacji i ją promujesz w mediach społecznościowych, to oni też są bardzie skorzy do rozmów i dużo więcej rzeczy łatwiej można uzyskać.
Zapytana o to czy UFC wyznacza kierunki działań dla zawodników, Dorota Jurkowska odpowiedziała:
Nie. Absolutnie nie. Każdy robi to sam i każdy musi swoją drogę znaleźć. Oni też szukają w każdym ze swoich zawodników czegoś wyjątkowego, żeby nie było nagle tak, że każdy używa tzw. trash talku, tylko szuka swojej drogi. Oni chcą budować gwiazdy i każda gwiazda musi być jakaś. Więc im mnie w tym momencie Conorów McGregorów, popularnych swego czasu, tym dla nich jest to dużo bardziej korzystne, bo mają większe pole manewru i większy wachlarz zawodników, z których mogą budować sobie historię.
Dorota Jurkowska dodała również, że mimo iż Jan Błachowicz ostatnio uaktywnił się nieco medialnie, nie jest łatwo namówić go do całkowitego wejścia do świata mediów społecznościowych.
To nie jest i czuję, że nigdy nie będzie prosta sprawa, żeby go uaktywnić w mediach społecznościowych. Janek zaczyna jednak coraz bardziej rozumieć, że jest to część jego pracy i nieodzowny element, bo też jego pracodawca tego wymaga.