Dana White, szef UFC, jest osobą nie tylko bardzo medialną, ale również osobą, która bardzo mocno działa w mediach społecznościowych i chętnie współpracuje z mediami tradycyjnymi. Jak sam mówi, dziś poświęca nieco mniej czasu na medialne działania, ale gdy rozkręcał UFC, wkładał bardzo dużo wysiłku w to, aby poprzez media docierać do jak największej liczby ludzi.
Zobacz również: GSP, Lesnar, Conor, pas BMF? Co czeka nas w 2020 roku? – Szef UFC odpowiada
Gdy spojrzymy na dawne czasy, to wyglądało tak, że robiłem konferencję prasową, potem dodatkowe spotkanie z mediami, gdzie czasami przez ponad godzinę odpowiadałem na inne pytania. Na zakończenie dawałem jeszcze indywidualne wywiady. Kiedyś więc miałem ogrom pracy z mediami. Wstawałem o 5:30 i jeździłem po rozgłośniach radiowych. W tamtych czasach ostro zasuwałem z mediami.
W wywiadzie dla Sportsnet, White dodał również, że organizacja UFC od początku stawiała na mocne wejście w świat mediów społecznościowych i dziś widać tego efekty.
Od początku celowaliśmy z naszym przekazem do młodych ludzi. Gdy tylko pojawiły się media społecznościowe byłem za tym, żeby w to wejść. Nagle okazało się, że mogę komunikować się bezpośrednio z naszymi klientami. Wraz z pojawieniem się mediów społecznościowych okazało się, że ludzie mogą sami śledzić nasze poczynania. W tym roku wyprzedziliśmy NFL pod względem liczby fanów na Instagramie.
Aktualny wynik na Instagramie organizacji UFC i NFL to:
UFC 18,4 mln obserwujących
NFL 16,5 mln obserwujących
Na Facebooku również UFC wyprzedza ligę futbolu amerykańskiego.
UFC 24 853 758 fanów
NFL 17 561 090 fanów
Na Twitterze natomiast, to NFL nadal jest górą.
NFL 25 mln obserwujących
UFC 7,4 mln obserwujących