Miniony rok, choć dla mieszanych sztuk walki okazał się bardzo medialny, był pierwszym, w którym MMA uzyskało niższy wynik liczby publikacji w prasie, internecie i RTV niż w poprzednich dwunastu miesiącach. Do wyrównania liczby materiałów z roku 2017 zabrakło niecałych dwóch tysięcy publikacji, czyli około 4%. Patrząc jednak jeszcze dalej, czyli na rok 2016, okazuje się, że wynik roczny 2018, to nadal blisko 12 tysięcy publikacji więcej, zatem mimo spadku w stosunku do roku 2017, nie jest to duży krok wstecz.

Przyczyn spadku liczby medialnych informacji o MMA jest zapewne kilka. Z tych najważniejszych można wymienić oczywiście ogromną galę KSW 39: Colosseum, która w roku 2017 wzbudziła gigantyczne zainteresowanie mediów i była jak do tej pory największym wydarzeniem przygotowanym przez KSW. W roku 2018 zabrakło jednak nie tylko takiej dużej gali, ale również dwóch lokomotyw promocyjnych organizacji, czyli Mariusza Pudzianowskiego i Popka, którzy w ostatnich dwunastu miesiącach walczyli tylko po jednym razie, a rok wcześniej zanotowali po dwa występy. Patrząc natomiast na markę UFC, warto zauważyć, że rok 2017 był dla najbardziej medialnej polskiej gwiazdy w organizacji, rokiem wyjątkowym, bowiem właśnie wówczas Joanna Jędrzejczyk niespodziewanie utraciła swój pas mistrzowski i przegrała również rewanżowe starcie z Rose Namajunas. Wszystko to wzbudziło pokaźną medialną zawieruchę, której w roku 2018 również zabrakło.

Nie można także zapomnieć o samym otoczeniu, w jakim funkcjonowała dyscyplina w roku 2018. Warto przypomnieć więc, że rok ten był czasem dwóch ogromnych sportowych imprez, czyli Mistrzostw  Świata w Piłce Nożnej 2018 i Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2018, które to wydarzenia bardzo mocno zajmowały uwagę rodzimych mediów.

Mimo, że wynik ostatnich 12 miesięcy w mediach dla mieszanych sztuk walki okazał się słabszy niż ten z roku 2017, w praktyce dopiero rok 2019 pokaże, czy jest to stała tendencja, jednorazowa sytuacja czy może moment, w którym MMA będzie potrzebowało jakiegoś dodatkowego impulsu, aby bić kolejne rekordy.

Badanie opracowane na podstawie danych zebranych przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z najważniejszych mediów regionalnych i ogólnopolskich. Analiza nie obejmuje branżowych portali internetowych piszących tylko o MMA. 

2 KOMENTARZE

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.