Miniony rok, podobnie jak poprzedzających go dwanaście miesięcy, utrzymał dynamiczny, 30 proc. wzrost liczby informacji w mediach. Łącznie w roku 2016 pojawiło się 33,9 tys. materiałów, w których mówiono o MMA.
Struktura mediów pozostała niezmienna, jednak w całym torcie to internet zyskał najwięcej. Wzrost liczby informacji o MMA w sieci wyniósł ponad 10 tys. i tym samym internet wygenerował około 83 proc. wszystkich materiałów. Prasa pozostała na podobnym poziomie, co rok temu, a rtv zyskało około 10 proc. Te dwa media uzyskały zbliżony wynik.
Ciekawe zmiany nastąpiły w aktywności źródeł piszących o MMA. Niekwestionowanym liderem pozostał serwis WP Sportowefakty, ale na drugą pozycję wysunął się Polsatsport.pl. Serwis Onet.pl, który jeszcze kilka lat temu był na pierwszym miejscu, tym razem trafił na pozycję trzecią. W prasie niespodziewanie na topie znalazł się „Przegląd Sportowy”, wyprzedzając wieloletniego rekordzistę – „Super Express”. W RTV stacje Polsatu były tradycyjnie bezkonkurencyjne.
Liderem wśród organizacji pozostało KSW, przywoływane w blisko 16 tys. publikacji. Na drugie miejsce, z ponad 8 tys. materiałów trafiło ponownie UFC, które systematycznie zwiększa zainteresowanie polskich mediów. FEN zajął pozycję trzecią (3 tys. publikacji), a na czwartą z ponad 1,5 tys. materiałów wskoczyła organizacji Ladies Fight Night.
Sporo zmian nastąpiło wśród zawodników. W roku 2016 Mariusz Pudzianowski tryumfalnie powrócił na pozycję lidera rankingu. Tuż za nim uplasował się nowicjusz w zestawieniu „Popek”, a pierwszą trójkę zamknął były już mistrz KSW Artur Sowiński. Do pierwszej dziesiątki wskoczyli także aktualni posiadacze pasów KSW – Marcin Wrzosek i Tomasz Narkun. Joanna Jędrzejczyk mimo znaczącego wzrostu liczby informacji i awansie w rankingu trafiła na pozycję czwartą i choć wydawało się, że w tym roku będzie zdecydowanie wyżej, gala KSW 37 zmieniła układ w zestawieniu. Mamed Chalidow i Michał Materla mimo liderowania w zeszłorocznym zestawieniu, tym razem uzyskali znaczący spadek. To na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że jeszcze rok temu wystarczyło pojawić się w około 1,5 tys. publikacji, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce. W 2016 poprzeczka poszybowała na poziom 2,5 tys. informacji.
Badanie opracowane na podstawie danych zebranych przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W analizie nie uwzględniono branżowych portali internetowych piszących tylko o MMA.