To co widzicie wyżej to reklama koreańskiego miodu Seonyu Honey w której udział wziął Fedor. Reklama została wyemitowana w sieciach kablowych bez zezwolenia i zgody Fedora i jego agenta. Fedor zgodził się nakręcić reklamę ale po zakończeniu zdjęć miał prawo ocenić jej jakość i ewentualnie nie zgodzić się na jej użycie .

Co stało się dalej ? Fedor nie zgodził się na emisję reklamy ale szef Federacji Koreańskiego Sambo który posiadał roczne prawa do negocjowania kontraktów z Fedorem na koreańskim rynku i nie miał nawet podpisanej umowy z Fedorem tylko coś w stylu wstępnej zgody (coś często się to zdarza w przypadku Fedora) sprzedał prawa do używania wizerunku Fedora (w tym reklamę) za 22 miliony (koreańskiej waluty, nie wiem ile to jest).

Reklama poszła w TV w rezultacie czego Fedor pozwał gościa do Sambo i agencję odpowiedzialną za emisję reklamy ponieważ jak napisał w pozwie: „psuła ona wizerunek mistrza a sama reklama została nakręcona w kiepskiej jakości” Sąd zasądził odszkodowanie dla Fedora w wysokości 1.55 miliarda (koreańskiej waluty) co przełożyło się na 1.6 miliona dolarów.

1 KOMENTARZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.