mma media prasa internet rtv

Dwa lata temu liczba medialnych doniesień na temat MMA po raz pierwszy w historii badania zanotowała spadek. Nie był on jednak bardzo duży. Wynik zmalał o 1945 publikacji. Rok 2019 przyniósł natomiast kolejną falę wzrostu, tym razem o 3698 publikacji. Ostatecznie więc ostatnie 12 miesięcy z rezultatem bliskim 50 tysiącom publikacji z prasy, internetu i RTV okazały się rekordowe. Czy jednak jest się z czego cieszyć?

Mimo globalnego wzrostu liczby informacji, w których była mowa o MMA, po raz drugi z rzędu dwie największe marki na rynku – KSW i UFC – zanotowały spadki.  KSW o 1800 publikacji, a UFC o 2300. FEN utrzymał swój zeszłoroczny wynik bliski 3200 materiałów. Patrząc na zestawienie przez pryzmat tych trzech marek, można odnieść wrażenie, że dotarły one do swoistego szklanego sufitu. Na rynku zrobiło się też nieco ciaśniej, od kiedy pod skrzydła stacji Polsat trafił Babilon MMA i Armia Fight Night, a do TVP Sport One Championship i Absolute Championship Akhmat. Co ciekawe, ruchy te nie wpłynęły na wzrost liczby materiałów RTV. W tym roku o MMA w radiu i telewizji mówiło się mniej.

Całościowy wzrost w ostatnim roku przyniosło coś zupełnie nowego, czyli marka Fame MMA, która wyszła z cienia mediów społecznościowych i z dużą siłą wpłynęła do głównego nurtu tzw. mediów tradycyjnych. W roku 2019 Fame MMA pojawiło się w około 5 tysiącach publikacji, co dało jej trzecie miejsce wśród najbardziej medialnych organizacji. Gdyby więc nie Fame MMA ostatnie 12 miesięcy w mediach dla mieszanych sztuk walki przyniosłyby podobny wynik jak w roku 2018, a nawet nieco mniejszy.

Badanie opracowane na podstawie danych zebranych przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z najważniejszych mediów regionalnych i ogólnopolskich. Analiza nie obejmuje branżowych portali internetowych piszących tylko o MMA. 

12 KOMENTARZE

  1. Bardzo interesujące dane. Bardzo ciekawe jak to się będzie kształtować kiedy już największą fala zainteresowania fame jaki nowinką minie.

    Spadek KSW można zrozumieć. Największe gwiazdy już nie grzeją tak jak kiedyś, a zagraniczni mistrzowie nie pomagają w promocji w kraju. Jak już to za granicą.

    Publikacje i UFC to też głównie nasi i galę w PL więc jak nie ma gali i nie ma polskiego mistrza to też się odbija na wyniku.

  2. Bardzo interesujące dane. Bardzo ciekawe jak to się będzie kształtować kiedy już największą fala zainteresowania fame jaki nowinką minie.

    Spadek KSW można zrozumieć. Największe gwiazdy już nie grzeją tak jak kiedyś, a zagraniczni mistrzowie nie pomagają w promocji w kraju. Jak już to za granicą.

    Publikacje i UFC to też głównie nasi i galę w PL więc jak nie ma gali i nie ma polskiego mistrza to też się odbija na wyniku.

    KSW poza walką Juna, miało bardzo sportowy rok. W UFC poza Asią, Jankiem i Karoliną, reszta zawodników nie wzbudza tak dużego zainteresowania. Bardzo ciekawe jak to się poukłada w 2020. Czy uda się wyjść z czymś nowym, co rozgrzeje medialne emocje.

  3. KSW poza walką Juna, miało bardzo sportowy rok. W UFC poza Asią, Jankiem i Karoliną, reszta zawodników nie wzbudza tak dużego zainteresowania. Bardzo ciekawe jak to się poukłada w 2020. Czy uda się wyjść z czymś nowym, co rozgrzeje medialne emocje.

    O medialne emocje to najłatwiej jakby znowu kogoś posadzili albo jakby ktoś tak chętnie by oddawał pieniądze alsanowi i jego kolegom, że by sobie z tej ochoty nogi połamał na przykład.

    Potrzebny by był jakiś międzynarodowy sukces, a chyba już ludzie nie postrzegają tak KSW.

    Sukces za granicą > sukces w KSW nawet jakby obijać tych samych gości. Tak mi się wydaje.

  4. O medialne emocje to najłatwiej jakby znowu kogoś posadzili albo jakby ktoś tak chętnie by oddawał pieniądze alsanowi i jego kolegom, że by sobie z tej ochoty nogi połamał na przykład.

    Potrzebny by był jakiś międzynarodowy sukces, a chyba już ludzie nie postrzegają tak KSW.

    Sukces za granicą > sukces w KSW nawet jakby obijać tych samych gości. Tak mi się wydaje.

    Patrząc na międzynarodowe sukcesy na pewno ponowne zdobycie pasa przez Asię zrobiłoby dużo dobrego. Jakby do tego Janek zawalczył o pas, to już byłoby podwójne uderzenie. W kontekście KSW pokaźny medialny wydźwięk miała gala na Narodowym, no i oczywiście Popek 😉

  5. Trochę za mało informacji o FAME, nie oszukujmy się ale na chwile obecna FAME jest na pewno najsilniejsze medialnie, Google trends nie kłamie.

  6. Ja zawsze chciałem, żeby był to sport bardzo popularny.

    Teraz jak na to wszystko patrzę, to bym wolał jednak żeby ta popularność spadła. Dzięki temu dla nas kibiców będzie więcej sportu i mniej marketingu, który na tą sportową stronę mocno oddziaływuje.

  7. ostatnie 12 miesięcy z rezultatem bliskim 50 tysiącom publikacji z prasy, internetu i RTV okazały się rekordowe

    standardowo

    :kawulpokapoka:

  8. @Jacek Łosak a informacje o famemma też są w tych danych?

    Jak najbardziej.

    Tak jak napisałem na końcu: "Gdyby więc nie Fame MMA ostatnie 12 miesięcy w mediach dla mieszanych sztuk walki przyniosłyby podobny wynik jak w roku 2018, a nawet nieco mniejszy."

  9. Jak najbardziej.

    Tak jak napisałem na końcu: "Gdyby więc nie Fame MMA ostatnie 12 miesięcy w mediach dla mieszanych sztuk walki przyniosłyby podobny wynik jak w roku 2018, a nawet nieco mniejszy."

    Musiała mi końcówka umknąć. To moim zdaniem trochę kicha. Bez fajerwerków jakichś mocnych bodźców w KSW i UFC tendencja będzie spadkowa.

  10. Musiała mi końcówka umknąć. To moim zdaniem trochę kicha. Bez fajerwerków jakichś mocnych bodźców w KSW i UFC tendencja będzie spadkowa.

    No ciekawe, jak to się dalej poukłada i czy pojawi się na rynku coś spektakularnego, przyciągającego na dłużej uwagę mediów.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.