W środku kompletne info odnośnie II Ligi Shooto w Opolu. Info obowiązkowe dla każdego przyszłego fightera!

ZAPROSZENIE:

Związek ADCC i Shooto ma zaszczyt zaprosić trenerów oraz zawodników Waszego klubu, do udziału w II Edycji Polskiej Ligi Shooto.

Shooto jest najstarszą i najbardziej rozwiniętą na świecie organizacją propagującą walki w formule MMA. Starty w Lidze pozwolą na doskonalenie umiejętności oraz promocję zawodników w organizacji Shooto, co jest zawsze dużym krokiem do przodu, dla tych, którzy poważnie myślą o karierze sportowej związanej z MMA. Jest też możliwością dla sprawdzenia swych umiejętności, dla wszystkich uprawiających sporty walki, które uczą zarówno technik uderzanych jak i chwytanych. Podział na klasy amatorską, oraz zawodową, dają szansę zawodnikom początkującym, gwarantując walki z przeciwnikami na zbliżonym poziomie, sędziowane przez profesjonalistów. Pierwsza edycja Polskiej Ligi Shooto miała miejsce 09 lutego w Krakowie i zgromadziła ponad 100 zawodników w klasach C i B.

II Edycja Polskiej Ligi Shooto odbędzie się w dniach 04-05 kwietnia 2008 w Opolu, dokładne informacje odnośnie miejsca dostępne będą na stronie www.shooto.pl .

Plan imprezy:

04 kwietnia 2008 – szkolenie sędziowskie, dające uprawnienia do sędziowania zawodów Shooto w Polsce

05 kwietnia 2008 – zawody amatorskiego Shooto,

7:30 – 8:30 ważenie zawodników

9:00 – omówienie przepisów

9:30 – rozpoczęcie walk eliminacyjnych

Startowe dla zawodników wynosi 40zł, każdy zawodnik dostaje wysokiej jakości koszulkę okazjonalnie wykonaną przez firmę PitBull West Coast.

Opłata za kurs sędziowski wynosi 150zł.

Możliwy nocleg na matach w ośrodku Opolska Akademia Capoeira-Centrum Sztuk Walki

ul.Magazynowa 1 Opole 45-119

Zgłoszeń w klasach C oraz B należy dokonywać na adres mailowy lutador@wp.pl w terminie do 02 kwietnia 2008.

Zgłoszenie winno zawierać:

– imię i nazwisko zawodnika

– klub, który reprezentuje lub miejscowość

– wagę, w której zamierza startować

– klasę zawodniczą Shooto

Wpłaty za zgłoszenia należy wysyłać na konto:

Opolska Akademia Capoeira-Centrum Sztuk Walki

ul.Magazynowa 1 Opole 45-119

nr: 04 1240 3103 1111 0010 0865 4477

z dopiskiem „Startowe liga shooto”

Wpłaty za kurs sędziowski na to samo konto z dopiskiem „kurs sędziowski Shooto”.


Zgłoszenia przyjmujemy do 02 kwietnia 2008, po przekroczeniu tego terminu opłaty ulegają podwojeniu.

Organizator zapewnia kaski dla zawodników klasy C oraz piąstkówki dla zawodników w obu klasach. Sprzęt zapewnia firma ASAMI generalny dystrybutor marki FAIRTEX w Polsce.

Wszystkich zawodników obowiązuje ochraniacz szczęki oraz suspensorium. Zawodnicy w klasie C winni dodatkowo posiadać nagolenniki oraz nakolanniki. Wszystkich obowiązują aktualne badania od lekarza sportowego.

Przepisy amatorskiego Shooto:

1. Czas trwania rundy wynosi 3 minuty. Walka trwa 2 rundy. Przerwa między rundami trwa 1 minutę. Jeżeli rozgrywany jest turniej, walka trwa jedną 4-minutową rundę.

2. Walkę prowadzi sędzia główny i trzech dodatkowych.

3. Ochraniacz szczęki i suspensor jest zawsze obowiązkowy. Ochraniacze kolan, goleni i kaski z autoryzacją Komisji Shooto są również obowiązkowe. Stopy muszą być bose. Krótkie spodenki i ewentualni dopasowane, obcisłe koszulki powinny być ubrane. Używanie wazeliny, lub innych substancji poślizgowych na ciało, twarz lub włosy jest zabronione. Paznokcie powinny być krótko przycięte.

4. Zawodnik może mieć w narożniku 3 osoby, ale tylko szef ekipy ma prawo wejścia przed walką na ring. Jeżeli ktokolwiek z ekipy w narożniku, w trakcie walki wejdzie na ring lub dotknie zawodnika, walka zostanie przerwana a zawodnik zostanie uznany za przegranego.

5. Poniżej podaję limity wagowe poszczególnych kategorii.

Flyweight 55.0 KG
Bantamweight 60.0 KG
Featherweight 65.0 KG
Lightweight 70.0 KG
Welterweight 76.0 KG
Middleweight 7 83.0 KG
Light-heavyweight 91.0 KG
Heavyweight 100.0 KG
Super-heavy weight +100.0 kg

6. Ring ma być w kształcie kwadratu, zamiennie walki mogą odbywać się na matach.

7. Obowiązują rękawice typu Shooto ( umożliwiające chwyt, z okładziną zewnętrzną typu palm style ) oraz zaakceptowane przez Komisję Shooto. Inny typ rękawic jest zabroniony.

8. Bandaże lub taśmy są dozwolone tylko do ochrony kości dłoni, kciuka i nadgarstków. Nie wolno oklejać taśmą klejącą bandaży lub taśm na kostkach lub kciuku. Jeżeli używa się taśm zamiast bandaży lub taśm, nie wolno użyć więcej niż 3 warstw taśmy. Po zabezpieczeniu dłoni, zabezpieczenia muszą zostać zaakceptowane i podpisane przez sędziego.

9. Wskazanie zwycięzcy dowolnej walki odbędzie się zgodnie z poniższymi przepisami:


a) Knock Out (KO): zawodnik po otrzymaniu uderzenia lub kopnięcia pada i nie przejawia chęci do dalszej walki w pozycji stojącej nim sędzia doliczy na głos do pięciu. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na dalsze instrukcje sędziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma odliczanie. Ponowi je dopiero, kiedy przeciwnik uda się do narożnika neutralnego.

b) Techniczne KO (TKO): (I) Kiedy zawodnik jest liczony 3 raz w trakcie rundy (zasada 3 knockdown), (II) sędzia przerywa walkę z powodu urazu zawodnika, lub z powodu jego braku chęci do kontynuowania walki, (III) narożnik poddaje zawodnika wrzucając na pole walki ręcznik.

c) Poddanie: (S) Poddaniem jest odklepanie 2 lub więcej razy w matę, ciało własne lub przeciwnika, lub werbalnie ( okrzyk )

d) Poddanie techniczne (TS): Kiedy sędzia widzi, że technika jest założona precyzyjnie I prowadzi w jego mniemaniu do nieuchronnego poddania, może wstrzymać walkę bez zmiany pozycji zawodników i zapytać czy poddawany chce się poddać. Kiedy poddawany zawodnik nie ma możliwości obrony, nie odpowiada lub krzyczy z bólu, sędzia może przerwać walkę uznając poddanie za wykonane.

e) Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, otrzyma upomnienie. Kiedy ten sam faul powtórzy się 3 razy, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli mimo upomnień zawodnik będzie faulował w inny dowolny sposób, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli faul jest złośliwy I wykonany ze szczególną premedytacją, zawodnik może zostać zdyskwalifikowany natychmiast.

f) Decyzja: Kiedy czas trwania walki został zakończony, sędziowie sumują punkty za uderzenia oraz techniki chwytane, a zwycięzcą zostaje posiadacz większej ilości punktów.

Punkty za uderzenia przyznawane zostaną następująco:

10:10 bez przewag z żadnej strony

10:9 nieznaczna przewaga ( więcej czystych trafień )

10:8 przewaga ( knockdown bez poważniejszego uszkodzenia )

10:7 wyraźna przewaga ( knockdown z poważnym uszkodzeniem )

10:6 miażdżąca przewaga ( prawie KO lub TKO )


Punkty za techniki chwytane przyznane zostaną następująco:

Sprowadzenia:

2 punkty, kiedy po sprowadzeniu otrzyma dodatkowo punkty za pozycję lub chwyt

1 punkt, kiedy sprowadzenie nie prowadzi do pozycji lub chwytu

Pozycje:

5 punktów za wpięcie za plecy

4 punkty za dosiad

2 punkty za dowolną pozycję „u góry”

Chwyty:

1 punkt za próbę założenia techniki

10. Faule:

Niedozwolone ataki: (I) Wszelkie uderzenia głową, (II) wszelkie uderzenia łokciami, (III) uderzenia dłonią w pozycji innej niż zaciśnięta pięść ( dłoń otwarta lub kant dłoni ), (IV) uderzenia w kręgosłup, (V) uderzanie leżącego przeciwnika


Zachowania niesportowe: (I) gryzienie, (II) drapanie, (III) wtykanie palców do oczu, uszu, nosa lub odbytu, (IV) szczypanie, (V) ciągnięcie i łapanie za nos, włosy lub uszy, (VI) łapanie za ubranie, (VII) ataki lub defensywy, podczas których zawodnik używa lin ringu, mat i podobnych części pola walki, (VIII) atakowanie przeciwnika, który jest po knockdown-ie, (IX) wypychanie przeciwnika z pola walki, (X) niesłuchanie wskazań i komend sędziego, (XI) wulgarny język w celu obrażania przeciwnika lub sędziego, (XII) krzyki, wrzaski i inne głośne dźwięki, poza sygnalizującymi poddanie się.


Ucieczka z walki: (I) dobrowolne opuszczenie ringu lub pola walki w trakcie jej trwania, (II) wyplucie ochraniacza szczęki


Walka fingowana: (I) kiedy walka jest ustawiona, (II) zmowa, (III) odmowa walki

11. Kiedy walka sprowadzi się do pozycji, w której zawodnicy trwają i sędzia nie widzi wyjścia, walka zostanie przerwana I wznowiona z pozycji stojącej na środku pola walki.

12. Kiedy w trakcie walki zawodnicy będą zagrożeni wypadnięciem z pola walki, sędzia wstrzyma walkę I wznowi ją na środku ringu z tej samej pozycji. Może wezwać do pomocy pozostałych sędziów.

Kryteria klasyfikacji zawodników do klas Shooto:

Klasa amatorska C:
– zawodnicy, którzy dotychczas nie startowali w zawodach
– zawodnicy z dowolnym doświadczeniem w grapplingu ( BJJ, SF, Judo, zapasy itd. )
– zawodnicy z nie więcej niż 2 walki amatorskie w MMA lub stylach uderzanych

Klasa amatorska C+

– zawodnicy z co najmniej 5 walkami w klasie C z czego 3 wygrane


Klasa Professional B
– zawodnicy z co najmniej 5 walkami w klasie C z czego 3 wygrane
– zawodnicy z doświadczeniem w zawodowym MMA
– zawodnicy z doświadczeniem w stylach uderzanych ( liczne zawody, tytuły, osiągnięcia )

Klasa Professional A
– zawodnicy Professional B po pokonaniu zawodnika Professional A
– zawodnicy z dużym doświadczeniem w zawodowym MMA ( co najmniej 5 walk z czego 3 wygrane )

Wszelkie pytania proszę kierować na adres lutador@wp.pl lub marcin@shooto.pl

Z poważaniem,

Damian Grabowski

Chief Financial Officer | Shareholder of MMAROCKS. Columnist. Does not avoid political topics. Radical for Capitalism.

1 KOMENTARZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.