grudzien

Po raz pierwszy w tym roku w trakcie opracowania danych pojawiła się konieczność powiększenia skali wykresu do ponad 3 tysięcy informacji. Wzrost informacji zanotowano we wszystkich mediach, ale to internet rozrósł się najbardziej. Prasa, radio i telewizja wzniosły się nieznacznie w stosunku do poprzednich wyników.

Kończące rok KSW 29 okazało się nie tylko rekordowe pod względem liczby sprzedanych biletów i liczby sprzedanych subskrypcji PPV, ale również pod względem liczby informacji w mediach. W ponad 73% grudniowych informacji pojawiła się bowiem marka KSW. Wiodące okazały się oczywiście nazwiska: Mariusz Pudzianowski, Paweł Nastula i Mamed Chalidow, które przekroczyły próg tysiąca informacji. Co ciekawe jednak, to Pudzianowski i Nastula najczęściej pojawiali się w mediach, Chalidow był w tym zestawieniu na pozycji trzeciej. Pokazało to, że zestawienie walki dwóch ciężkich marketingowo było strzałem w dziesiątkę, a sam Chalidow, niezależnie od przeciwnika przyciąga swoją osobą ogromne zainteresowanie mediów.

Walec KSW na szczęście nie przygniótł informacji dotyczących Joanny Jędrzejczyk i jej zwycięstwa nad Claudią Gadelhą. Sukces Polki w stosunku do informacji o zawodnikach KSW wypada dość skromnie, bo w mediach pojawiło się jedynie 98 informacji o Jędrzejczyk, jednak jak na wynik zawodniczki spoza KSW, jest bardzo dobrze. Widać też, że media z wolna zaczynają się coraz bardziej interesować olsztynianką. W grudniu pojawił się np. spory materiał w Programie 3 Polskiego Radia, o Jędrzejczyk wspomniano również w Tok Fm.

Pomimo początkowo słabego zainteresowania mediów kolejną walką Marcina Najmana, jego wygrana na ostatniej gali PLMMA przyciągnęła dziennikarzy. Nazwisko zawodnika pojawiło się w publikacjach blisko 140 razy, dzięki czemu również Profesjonalna Liga miała medialnie dobry koniec roku.

Z ciekawych publikacji w ostatnim miesiącu warto wspomnieć o: Janie Błachowiczu w „CKM”; Karolinie Kowalkiewicz i jej występie w „Pytaniu na śniadanie” oraz Piotrze Strusie w TVN Turbo.

Badanie opracowane na podstawie danych zebranych przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z około: 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, 3500 źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. W analizie nie uwzględniono branżowych portali internetowych piszących tylko o MMA.

8 KOMENTARZE

  1. Początek roku tego nie zapowiadał, ale faktycznie wyszło na plus w stosunku do 2013.

  2. Blachowicz i Jedrzejczyk to moga byc wlasnie te osoby, ktore moga torche zmienic MMA w glowach Polakow ale nie ma tez co liczyc na jakas mega fale. Jedyne czego Polskiemu MMA jeszcze potrzeba to sukcesow na arenie miedzynarodowej

  3. Stopniowa marginalizacja tradycyjnych mediów, jaka się powoli dokonuje, dobrze rokuje MMA. Ono tak naprawdę wypączkowało medialnie dzięki internetowi.

  4. Jakub Bijan

    Stopniowa marginalizacja tradycyjnych mediów, jaka się powoli dokonuje, dobrze rokuje MMA. Ono tak naprawdę wypączkowało medialnie dzięki internetowi.

    Telewizjia ma jednak jeszcze swoją ogromną moc. Ale jak podają Wirtualnemedia w Polsce mamy 19,2 mln internautów. Zatem wszystko na dobrej drodze 🙂
    http://www.wirtualnemedia.pl/artyku…mi-google-yt-allegro-fb-onet-i-wp-w-dol-nk-pl

  5. Polskie media mówią o MMA zazwyczaj w kontekście KSW i ich zawodników. Zróbcie wykresy pokazujące jak często i w których miesiącach media poświęcają czas mieszanym sztuką walki w nawiązaniu do innych organizacji.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.