Joanna Jędrzejczyk przez kilka lat trenowała w tym samym klubie, co Mamed Khalidov. Najlepsza polska zawodniczka w rozmowie z Przemysławem Osiakiem z Przeglądu Sportowego odnosi się do informacji o zakończeniu kariery przez byłego mistrza wagi średniej KSW:

W sobotę Mamed Chalidow nie zdołał zrewanżować się Tomaszowi Narkunowi. Skoro powiedział, że kończy karierę, to chyba należy potraktować jego słowa poważnie.

JOANNA JĘDRZEJCZYK: Myślę, że tak. Chciałabym, aby Mamed kiedyś wrócił, ale świetnie rozumiem, o czym mówi. Nie zapomnę, jak jego żona Ewa powiedziała do mnie kiedyś: „Asia, zwolnij. Mamed też tak biegał. Walka za walką, obowiązki. Zwolnij, odpocznij, jedź na wakacje”. Ostatni rok był ciężki również dla mnie. Walka, której nie wygrałam, brak odpoczynku. Ale są ambicje, których nie da się zatrzymać. Nie zdoła ich zatrzymać sportowiec, który naprawdę chce pracować i robi to.

Długo spotykaliście się w sali treningowej olsztyńskiego Arrachiona. Jak pani zareagowała na decyzję Chalidowa? 

JOANNA JĘDRZEJCZYK: Jest wielu wspaniałych zawodników, ale ta informacja naprawdę przybiła cały świat MMA, nie tylko w Polsce. Przez wiele lat mogłam uczyć się od Mameda, to było dla mnie ogromnym wyróżnieniem, zaszczytem. Darzę go ogromnym szacunkiem, podobnie jak olsztyński klub, moich kolegów i koleżanki stamtąd. Zawsze podglądałam treningi Mameda, czerpałam od niego energię. To niezwykle utalentowany zawodnik, ale i niesamowity człowiek. Czas odpocząć, zawsze przychodzi koniec. Decyzje bywają trudne do podjęcia, ale prędzej czy później trzeba je podjąć. Są trudne, ale wychodzą nam na dobre. Sama nie wiem, jak długo będę jeszcze walczyła, na pewno nie dłużej niż pięć lat. Poświęcamy się sportowi w stu procentach. Są zawodnicy, którzy mówią, że dają z siebie sto procent, ale tak naprawdę jest jeszcze pięćdziesiąt procent, które mogliby z siebie wykrzesać. To smutna decyzja, ale Mamedowi należą się wielki szacunek i podziękowania za wszystko, co zrobił dla polskiego MMA. Swoją charyzmą i inteligencją zauroczył wielu ludzi. Jest wspaniałym zawodnikiem, ale przede wszystkim wspaniałym człowiekiem, mężem, ojcem i wzorem dla wielu młodych ludzi. Oby więcej takich zawodników. Na szczęście w Polsce da się znaleźć kilku podobnych do niego. Trzymam kciuki za wszystkie plany Mameda poza salą treningową i MMA.

Cała rozmowa Joanny Jędrzejczyk z Przeglądem Sportowym dostępna jest TUTAJ.

40 KOMENTARZE

  1. Teraz przez pół roku będzie pierdolenie o tym jak to Mamed karierę zakończył i jak to wszyscy przezywają.

    Skończył?..to skończył…na chuj drażyć temat?

    Jak dla mnie to Khalidov karierę skoczył jak strzelił focha na UFC bo tam mu powiedzieli że w Ameryce nie należy mu się tyle co w Polsce.

  2. A sobotnia walka Gamrota z Kleberem Koike Erbstem o pas KSW wagi piórkowej?

    JOANNA JĘDRZEJCZYK: Mateusz rozstrzygnął ją pięknie. Koike naprawdę jest zawodnikiem bardzo wysokiej klasy. Następnym krokiem Mateusza powinno być UFC. Nie skreślam KSW, dużo do powiedzenia będą mieli menedżerowie… Ale ten dzieciak powinien pokazać wszystkim, jaki jest wspaniały. Powinniśmy go w tym wesprzeć i pozwolić mu to zrobić. Powinniśmy pokazać światu, jakich mamy wspaniałych zawodników! Mateusz to materiał na przyszłego mistrza UFC.

  3. :scary:

    Heh, no wiem, ale na tym chinolskim telefonie nie mam polskiej czcionki a jakbym napisal przez "o" to by nie robilo tego efektu.

    Ale za to telefon pisze po rusku albo ukraincku ( ::clintdis:: ) jakbys chcial 😆

  4. Heh, no wiem, ale na tym chinolskim telefonie nie mam polskiej czcionki a jakbym napisal przez "o" to by nie robilo tego efektu.

    Ale za to telefon pisze po rusku albo ukraincku ( ::clintdis:: ) jakbys chcial 😆

    To co to za telefon?

  5. Tak tak zakończenie kariery Mameda to straszliwy cios dla Czeczenskiego MMA oraz dla "włodarzy" ksw a także dla miłośników fikolkow i całej szeroko pojętej akrobatyki

  6. chyba walki, które przejebała.

    a tych co wygrywala pamietasz?jest tam gdzie wszyscy marza w swiecie mma i nie przerywa i dalej chce walczyc a ty jak mistrzu? wygrywasz ciagle w zyciu?czy moze jak piszesz?

  7. Nomu S10 to jest dokladnie ten sam telefon co MyPhone Hammer jakis tam tylko z inna nalepka i tanszy.

    Nawet wade fabryczna maja ta sama co Hammery tyle, ze tu zanosisz i za free naprawiaja ale przeta nie bede do Chinow wysylal, nawet nie wiem jak mialbym przerysowac adres :awesome:

    @andrzej_t. a próbowałeś dodać w klawiaturze google nową klawiaturę z językiem polskim? Powinno pomóc.

  8. Nomu S10 to jest dokladnie ten sam telefon co MyPhone Hammer jakis tam tylko z inna nalepka i tanszy.

    Nawet wade fabryczna maja ta sama co Hammery tyle, ze tu zanosisz i za free naprawiaja ale przeta nie bede do Chinow wysylal, nawet nie wiem jak mialbym przerysowac adres :awesome:

    Klawiatura od google to obecnie najlepsza klawiatura na androida. Proste.

  9. Ja rozumiem, że można się dąsać o werdykty w ksw, o fikołki w walce z Azizem, o palca w górze na zapleczu przy hymnie isis, ale Mamed to jest ikona mma w Polsce, nr.1 i długo, długo nie będzie zawodnika, który tak sobie zjedna publikę przede wszystkim tym co robi w klatce, a nie poza nią, czy się to komuś podoba czy nie.  Martin i Maciek powinni mu pomnik postawić, zresztą wielu innych zawodników też.

  10. a tych co wygrywala pamietasz?jest tam gdzie wszyscy marza w swiecie mma i nie przerywa i dalej chce walczyc a ty jak mistrzu? wygrywasz ciagle w zyciu?czy moze jak piszesz?

    pamiętam i co z tego? w ostatnim roku dwie na trzy przegrała, to jest fakt.

  11. pamiętam i co z tego? w ostatnim roku dwie na trzy przegrała, to jest fakt.

    ciesze sie ze pamietasz ale znowu mowisz o przegranych a ja sie pytam jak ty w zyciu sobie radzisz? pewnie nie przegrywasz nigdy mistrzu bo jestes taki doskonaly..a to fakt?

  12. ciesze sie ze pamietasz ale znowu mowisz o przegranych a ja sie pytam jak ty w zyciu sobie radzisz? pewnie nie przegrywasz nigdy mistrzu bo jestes taki doskonaly..a to fakt?

    spieprzaj oplocie

  13. jak wygrywa jest dobrze jak przegrywa odrazu jazda przejebala jest slaba i wogole co robi w ufc

    spieprzaj oplocie

    nie mow tak o swoim tacie leszczu z deszczu

  14. jak wygrywa jest dobrze jak przegrywa odrazu jazda przejebala jest slaba i wogole co robi w ufc

    nie mow tak o swoim tacie leszczu z deszczu

  15. jak wygrywa jest dobrze jak przegrywa odrazu jazda przejebala jest slaba i wogole co robi w ufc

    nie mow tak o swoim tacie leszczu z deszczu

    Rena, uspokoj się

  16. na jakiś czas zawieszam swoją działalność na forum, muszę się po tym pozbierać do kupy.

    jak Cie urazilem albo trafilem w czuly punkt to sorry ale spoko znam sposob jak odejdziesz od klawiatury podejdz  do lustra spojrz na siebie i powiedz "jestem zajebisty" uwierz mi przejdzie….hahaha

  17. jak Cie urazilem albo trafilem w czuly punkt to sorry ale spoko znam sposob jak odejdziesz od klawiatury podejdz  do lustra spojrz na siebie i powiedz "jestem zajebisty" uwierz mi przejdzie….hahaha

    robię tak codziennie rano :beczka:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.